onsdag 11. januar 2012

Wow! Himmelsk kylling

Denne oppskriften må jeg bare dele. Jeg lagde kyllinggryte i går med de restene jeg hadde i kjøleskapet, og den var bare helt nydelig!
Jeg hadde rester av grillet kylling liggende og det passet perfekt i en gryte.
1 løk, 3 fedd hvitløk, 1/2 purreløk hakket og freses i en ss Melange.
1 og 1/2 rød paprika has i blandingen.
Strø over 1 ss Karri og bland godt.
1 buljongterning i 3 dl vann (evt. kraft eller fond) has over.
1 liten boks fløte blandes i.
Strø over 1 ts basilikum.
La dette koke i 10 minutter, før du har i ca 400 gram kyllingkjøtt, finhakket 2 hermetiske ringer ananas og saften fra ananasboksen. (Heldig er den som har fersk ananas liggende)
Server sammen med god ris og en salat.
Denne blir garantert lagd igjen hos oss!

1 kommentar:

  1. Høres veldig godt ut!
    Og raskt og greit å lage. Må jeg prøve ut :-)

    SvarSlett