torsdag 9. februar 2012

Tunge dager

Pappa er borte. Død. Han ligger hos begravelsesbyrået.
Og mange tanker rører seg i hodet hele tiden.
Jeg fikk ikke sagt farvel og det skjedde brått.
60 år ble han, og etterlater seg et tomrom.
Livet vårt med han var langt fra bare fryd og gammen, men jammen var det mye fint også.
Jeg har bestemt meg for å holde fast ved dette fine:
* smilet og latteren hans
* de fine ferieturene
* alle de gangene jeg fikk hjelp
* alle de ville historiene han fortalte
* at jeg ga han en klem siste gang jeg så han
* at jeg snakket med han en uke før han ble funnet død og han hadde det godt
*
Til pappa:
Av alt æ ønske
å alt æ vil ha
ingenting måle sæ med
gaven æ fikk
livet du ga
tro, håp og kjærlighet

3 kommentarer:

  1. Uff da..
    Føler med deg...Kan ikke forestille meg hvordan det er å miste pappa'n min...
    Men han har det bra nå, og en dag treffer du han igjen.
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  2. Kondolerer så mye, dette var veldig trist å lese! Ta vare på deg selv og dine i en tung tid. Klem.

    SvarSlett